Tuesday, November 14, 2006

Rábólintottak a kulturális miniszterek a televízió-irányelv módosítására

A Tanács által jóváhagyott új irányelv megváltoztatja a termékelhelyezésre és a reklámok mennyiségére vonatkozó jelenlegi szabályozást. A reklámidő egy órában továbbra is 12 perc lehet majd, ám a műsorok megszakításának gyakoriságát ezentúl nem szabályoznák. A filmek, a hírek, valamint a 30 percnél hosszabb gyermekműsorok azonban, 30 percenként csak egyszer szakíthatóak majd meg.

Az irányelv főszabályként tiltaná a termékelhelyezést, de a tagállamok filmekben, sorozatokban, sportprogramokban, és szórakoztató műsorokban engedélyezhetnék azt. Ugyanakkor a termékelhelyezést a műsorok kezdetén és végén is világosan jelölni kellene és a nézőket nem lehetne vásárlásra ösztönözni. A direktíva alapvető szabályai nem csak a televíziózásra, hanem a hozzá hasonló szolgáltatásokra is kiterjednek majd, így például az internetes szolgáltatásokra.

Az irányelv a származási ország elvét követi, amely azt jelenti, hogy a műsorszolgáltatóra a székhelyük szerinti audiovizuális szabályok vonatkoznak a határon átnyúló szolgáltatások esetében is. A tagállamok azonban, az irányelvnél szigorúbb szabályokat is alkalmazhatnak a műsorszolgáltatókra. Az Európai Parlament első olvasatban decemberben voksolhat az irányelvről.
Euvonal

No comments: