A közúti teherfuvarozás regionális kiváltását támogatja elsősorban a Marco Polo program, melynek 2007-2013-as folytatásáról döntött első olvasatban az EP.
A Marco Polo I. program célja, hogy a folyamatosan növekvő nemzetközi közúti teherforgalom minél nagyobb részét átterelje a vasútra, illetve a rövidtávú tengeri, valamint a belvízi folyami hajózásra. A program idén véget ér, folytatásának, a most kezdeményezett Marco Polo II.-nek pedig már a kibővített unió igényeinek kell megfelelnie.
A 2007-2013-as időszakban összesen 740 millió euróval gazdálkodhat majd a Marco Polo II. Ez évi 106 millió eurót jelent, ami jelentős előrelépés az eddigi évi 25 millióhoz képest. Az új program kiterjed a 25 tagállamon kívül a tagjelöltekre, az EFTA, az Európai Gazdasági Térség országaira, Oroszországra, Fehéroroszországra, Moldovára, Ukrajnára, a Balkán-félszigetre és a mediterrán térségre is.
A Marco Polo a transzeurópai hálózatokkal (TEN) ellentétben nem a hosszú távú, kohéziós jellegű infrastruktúrafejlesztésre, hanem rövid és középtávú, rövidebb hatótávolságú, igényekhez alkalmazkodó célokra koncentrál.
Az EP támogatásáról biztosította a javaslatot. A képviselők a kis és közepes vállalkozások kedvéért csökkentenék viszont a támogathatóság pénzügyi küszöbértékét, nagyobb súlyt fektetnének a környezetvédelmi szempontokra, és kiemelten kezelnék az urbánus régiók megsegítését is.
Thursday, May 18, 2006
Indul a második Marco Polo program
Bejegyezte: Krissons dátum: 18:12
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment